W środowisku firmowym coraz częściej wykorzystuje się elektroniczne nośniki informacji. Ułatwiają dostęp do informacji pracownikom. Pozwalają także zaoszczędzić miejsce. Ich wykorzystanie na szerszą skalę sprawiło, że coraz ważniejsza stała się kwestia utylizacji takich nośników. W końcu taka dokumentacja, podobnie jak ta tradycyjna, narażona jest na problemy z bezpieczeństwem. Jak im zapobiec?
Bezpieczne niszczenie dokumentów – nigdy o tym nie zapominaj
Każdy dokument ma swój okres przydatności. Gdy on minie, musimy zatroszczyć się o odpowiednią utylizację. Niestety sprawa ta jest dość skomplikowana, co widać już na przykładzie tradycyjnej dokumentacji papierowej. Już tutaj często sama niszczarka biurowa okazuje się niewystarczająca, bo ze ścinków można odtworzyć informacje. A jak zadbać o profesjonalne niszczenie dokumentów zapisanych na nośnikach elektronicznych?
Nowoczesna i skuteczna utylizacja, czyli profesjonalne usługi niszczenia dokumentów
Aby rzetelnie zatroszczyć się o ten proces, musimy dysponować odpowiednią:
- wiedzą
Warto wiedzieć, czego np. w tym zakresie wymaga od nas RODO. Z takimi informacjami możemy rzetelnie zaplanować niszczenie nośników danych.
- technologią
Profesjonalne niszczenie dokumentów oznacza także wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań. Jak łatwo się domyślić, do większości z nich większość firm po prostu nie ma dostępu, bo wymagają sporych nakładów pieniężnych. Niszczenie nośników danych przez profesjonalistów, takich jak ProArchiv przebiega w bezpiecznych warunkach, a dobrze dopasowana technologia uniemożliwia odzyskanie informacji z powstałego w ten sposób produktu utylizacji.
Niszczenie nośników danych – co jeśli nie wywiążemy się ze spoczywających na nas obowiązkach?
Nieprawidłowe niszczenie danych na nośnikach elektronicznych może sprawić, że sekrety firmowe lub tajne informacje, dotyczące naszych klientów, wydostaną się na zewnątrz. To może przyczynić się do strat dla przedsiębiorstwa. Nie należy zapominać także o karach pieniężnych oraz o problemach wizerunkowych.